De Beeldhouwwinkel

Winkel in kennis, gereedscvhap en materialen voor beeldhouwen

Vakkennis, kunde en passie

Al vele jaren is de Beeldhouwwinkel dé plek voor iedereen die zich met beeldhouwen bezig houdt. Van over de hele wereld halen wij de mooiste materialen naar Nederland en brengen die samen met gereedschappen, die met zorg en liefde zijn gemaakt. Zo stellen wij de liefhebber alsook degene die beroepshalve met beeldhouwen bezig is, in staat die beelden te maken die ze voor ogen hebben.

Niet alleen verkopen we in de Beeldhouwwinkel materiaal en gereedschap, maar we delen vooral ook met plezier en betrokkenheid onze ruime kennis en jarenlange ervaring. Onze voorkeur gaat daarbij uit naar producten waarbij liefde voor het vak samengaat met nieuwe technische mogelijkheden en verantwoorde materiaalkeuze.

Waar nodig ontwerpen we zelf gereedschappen en brengen deze onder het eigen “Kapra” merk op de markt. Zo brengen wij in onze winkels een wereld samen van kunst, vakmanschap, ambachtelijke traditie, vormgeving, persoonlijke expressie en vooral: plezier in het beeldhouwen! Dat de meesten van ons zelf beeldhouwer zijn, draagt hier sterk aan bij.

Rechtsvorm

De beeldhouwwinkel is een commanditaire vennootschap (CV). Dat is een rechtsvorm voor een bedrijf met twee verschillende soorten vennoten: beherende en stille (commanditaire) vennoten. De stille vennoot is alleen financieel betrokken (als kapitaalverstrekker), de beherende vennoten hebben de dagelijkse leiding.

De Beeldhouwwinkel heeft vier beherende vennoten, die hun inkomen verkrijgen uit de winst van de onderneming. Stichting Sleipnir is stille vennoot.

Beherende vennoten:

Kaj Vonk